Sommarträning

Sommarträning

Nu när det är måndag morgon är man kanske inte riktigt pepp på att ge sig ut på sommarträning, men här kommer i alla fall några tips om man ändå vill hålla sig i form i sommar.

Tips för sommarträning:

  1. Gör träningen lättillgänglig. Om du är på resande fot, se alltid till att du har med dig ett par träningsskor. Den bästa träningen är den som blir av. Har du alltid med dig träningsskor och träningskläder är det större chans att du kommer utföra din träning.
  2. Involvera och utmana en vän eller kollega. Träna tillsammans med någon blir oftast mycket roligare och man kan pusha varandra.
  3. Sätt upp individuella mål. Om du har en klar målbild av vad du vill åstadkomma, samt en plan för hur du ska komma dit. Kommer din chans  att komma igång med din träning att öka.
  4. Använd träningsredskap som du kan ha med dig på resande fot. Gummiband är ett bra exempel på ett träningsredskap som du kan ha med dig över allt. Hämta gärna inspiration från youtube eller gå på träningspass i ditt hemmagym och försök tänka hur du kan ta med dessa övningar ut i solen.
  5. Se till att träningen blir rolig och utmanande. Tycker du att det är roligt och utmanande så är chansen större att du kommer fortsätta med din träning.

Lycka till nu!
/Josefine